COVID-19 update

Informatie ten aanzien van vaccinatiebewijzen

Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie?

Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.

Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.

Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.

Stuurt u dan een e-mail naar info@huisartsenpraktijkbunde.nl, geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl. Vermeld ook uw contactgegevens.

Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe.

Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen.

Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.

Tot op heden hebben wij op verzoek van de overheid de mensen uit 1956 en 1957  met het Astra Zeneca vaccin gevaccineerd.

Update COVID-19 vaccinatie door praktijk

Alle 80 plussers die in staat waren de vaccinatielocatie van de GGD te bezoeken, zijn inmiddels allemaal gevaccineerd net als de mensen boven 80 jaar die in een verpleeghuis wonen.

Voor alle overige leeftijdsgroepen zijn wij in afwachting van het vaccinatieprogramma van de overheid. Wij hopen u zo spoedig mogelijk te kunnen oproepen. Dan zult u tevens horen waar en door wie u gevaccineerd zult worden.

Vaccinatie tegen COVID-19 gepauzeerd

De vaccinatie met het vaccin van AstraZeneca is van 15 t/m 28 maart stilgelegd door het ministerie van VWS. In het buitenland hebben een aantal personen na vaccinatie klachten zoals trombose gemeld. Het is op dit moment niet duidelijk of dit door het AstraZeneca-vaccin komt. Dit wordt in de komende twee weken nader onderzocht in Europa.
Het AstraZeneca-vaccin is in de afgelopen weken geprikt bij mensen geboren in 1956 en 1957, mensen met zwaar overgewicht (een BMI van 40 of hoger), mensen met het syndroom van Down die thuis wonen en bij zorgverleners. Behoort u tot deze groep en bent u in de afgelopen weken met dit vaccin geprikt, dan heeft u mogelijk vragen:

Ik ben met het vaccin van AstraZeneca gevaccineerd, wat moet ik nu doen?

Als u geprikt bent met het AstraZeneca-vaccin en heeft u geen klachten gehad, dan is er geen reden tot zorg.

Alleen als u kort geleden geprikt bent en u krijgt na drie dagen (weer) ziekteverschijnselen met daarbij onverwachte en/of onbekende klachten, en/of grotere of kleinere blauwe vlekjes (puntbloedingen) in de huid, dan luidt het advies om direct contact op te nemen met uw huisarts.

 Ik ben nu 1x gevaccineerd met AstraZeneca. Wat betekent dit voor mijn 2e prik?

Tussen de twee vaccinaties met het vaccin van AstraZeneca zit 12 weken. Een 2e prik met hetzelfde vaccin wordt geadviseerd. De eerste vaccins van AstraZeneca zijn in Nederland op 12 februari 2021 toegediend. Voor het moment van de tweede prik zal er meer duidelijk zijn.
U hoeft niet zelf te bellen voor een nieuwe afspraak. Wij nodigen u opnieuw uit wanneer er duidelijkheid is over het vaccin.

 Heeft u nog vragen over dit besluit? U vindt meer informatie op www.corovaccinatie.nl. Ook kunt u met vragen naar het landelijk publieksinformatienummer van de overheid: 0800 – 1351 (tussen 08:00 en 20:00 uur bereikbaar).

 Wilt u meer weten over vaccinatie tegen corona?

In deze folder van de overheid wordt de vaccinatie uitgelegd. Ook kunt u deze video bekijken waarin dit in eenvoudige taal wordt uitgelegd.

Of kijk op Thuisarts.nl voor betrouwbare informatie over de vaccinatie tegen corona.

Update COVID-19 virus

Onze huisartsenpraktijk heeft ervoor gezorgd dat de praktijk veilig is en dat er voldoende afstand gehouden kan worden. U kunt echter niet zomaar naar de praktijk komen, u moet eerst bellen, zodat we kunnen inschatten of er klachten zijn die bij corona passen. We beoordelen of we uw gezondheidsklachten telefonisch kunnen afhandelen of dat het nodig is om naar de praktijk te komen. U kunt ook op thuisarts.nl kijken. Klik hier voor het filmpje ‘De zorg werkt veilig in Zuid-Limburg, ook in corona-tijd’.

Richtlijnen Corona in onze praktijk

Beste patiënten,

Om veilige zorg te kunnen bieden in onze praktijk, en dus besmetting van patiënten en personeel met het coronavirus te voorkomen, vragen wij uw aandacht voor de volgende richtlijnen.

Algemene richtlijnen:

  • Maak u zich zorgen over uw gezondheid? Heeft u klachten? Kijk op thuisarts.nl of u er zelf iets aan kunt doen. Op Thuisarts staat vaak ook wanneer u uw huisarts beter kunt bellen. U kunt ook kijken op moetiknaardedokter.nl
  • Twijfelt u nog? Of worden uw klachten erger? Dan kunt u altijd bellen naar de praktijk. Kom niet zonder afspraak naar de praktijk.
  • De assistente zal vragen of u klachten heeft die passen bij een corona-infectie. Zo weet zij welke zorg op dat moment het beste bij u past, bijvoorbeeld een advies via de telefoon, een afspraak met de huisarts in de praktijk of bij u thuis.
  • Tijdens het spreekuur is er ruimte om 1 klacht te bespreken (of 2 kleine klachten). Het is aan de huisarts om te bepalen of de hoeveelheid klachten die u wil bespreken ook besproken kunnen worden binnen de gereserveerde tijd.
  • Als u een afspraak heeft kom dan alleen, begeleiders wachten buiten.
  • Het is door corona niet mogelijkheid om zelf een afspraak in te plannen via de website
  • Momenteel op donderdag geen spreekuur tot 18.00 uur i.v.m. corona

Veilige zorg in onze praktijk
Onze praktijk is zo ingericht dat aan alle eisen is voldaan om patiënten veilig zorg te kunnen verlenen:

  • Er worden verspreid over de dag minder mensen tegelijk gezien, waardoor de wachtkamer zo leeg als mogelijk blijft en 1,5m afstand gewaarborgd is.
  • In de praktijk zijn plexiglas schermen geplaatst ter bescherming.
  • Ook zullen alle medewerkers handschoenen en een mondmasker dragen bij lichamelijk onderzoek en bloedprikken.
  • Voor patiënten met klachten die kunnen passen bij een corona-infectie zal een afspraak gemaakt worden op een apart spreekuur of komt de huisarts langs voor een visite.

Coronatest bij de GGD
Indien u klachten heeft die passen bij het corona-virus kunt u voor een test contact opnemen met de GGD op telefoonnummer 0800-1202. Zodra de uitslag bekend is geeft u deze aan ons door, en dan kunnen we beslissen hoe uw klachten verder bekeken kunnen worden. Bent u te ziek om te komen of om naar de GGD te gaan, dan belt u ons en er volgt eventueel een eerdere beoordeling. Meer informatie staat op de site van de GGD ZL.

Vragen over Corona?
Voor algemene informatie en vragen over corona verwijzen wij u naar de volgende websites/instanties:

  • Veel informatie kunt u vinden op de website nl. U kunt er ook een ‘zelf-test’ doen.
  • Met al uw vragen over corona kunt u terecht Landelijk informatienummer van het RIVM:0800-1351 van 08:00 tot 20:00 uur
  • Voor uitleg over het coronavirus in begrijpelijke taal én in andere talen, ga naar de website van Pharos.

Corona virus

De RIVM heeft een digitaal Corona dossier aangelegd, waarin de meeste actuele informatie verstrekt wordt. Indien u vragen heeft over het Corona virus, verwijzen wij u graag naar de volgende site: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden